Jak lepiej zorganizować swój czas?



Na pewno znasz ten ból. Milion rzeczy do zrobienia, co raz mniej czasu, samemu wręcz nie wie się od czego zacząć. Zwlekanie z realizacją ciążących na nas zadaniach sprawia jedynie, iż nawarstwiają się. Wystarczy jednak zastosować parę prostych sztuczek, które pomogą Ci ogarnąć swój własny czas, realizować zadania szybciej i efektowniej. 

Detoks głowy


Czujesz, że lista rzeczy do zrobienia zaczyna Ci się wymykać spod kontroli? Lista rzeczy do zrobienia niekontrolowanie rośnie? Usiądź i zrób szybki detoks głowy. Uporządkuj myśli, wycisz się. Zacznij działać z lepszą motywacją i lepszym humorem. Rytuał taki zwłaszcza pomoże przed rozpoczynającym się, nowym tygodniem.

Zacznij od ogółu i przejdź do detalu


Zainwestuj w planer, wyznacz sobie kilka dużych zadań i realizuj je małymi kroczkami. Raz w tygodniu wyznacz sobie listę rzeczy do zrobienia na najbliższe dni. Najlepiej w weekend, tak aby zacząć nowy tydzień już z ułożonym planem. Staraj się, aby lista zawierała wszystkie te rzeczy, które są ważne i pilne. Codziennie przygotowuj sobie mini lisy rzeczy do zrobienia. Dzięki temu nie zapomnisz o niczym ważnym.

Zrezygnuj z Facebooka


Największy zjadacz czasu. Wiele osób narzeka na brak czasu, a tak naprawdę znaczną jego część spędza na laptopie, korzystając z facebooka, youtuba i innych portali społecznościowch. Czasami warto wyłączyć się, poczytać książkę, wyjść na spacer, zrelaksować się. Odłączenie się od internetu pozwoli wygospodarować Ci czas dla siebie.

Koniec z wymówkami!


Każdy z nas szuka wymówek, żeby tylko uciec od obowiązków. Po co utrudniać sobie życie i przekładać coś co i tak musimy zrobić? Im szybciej zrealizujemy rzeczy, które są naszymi obowiązkami tym szybciej będziemy mogli zająć się czymś przyjemniejszym.

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Back
to top