Jak zwiększyć popularność naszego instagrama?



Był taki okres w moim życiu, że broniłam się przed tą aplikacją rękami i nogami. Nie potrafiłam ogarnąć, dlaczego można z niej korzystać tylko z poziomu telefonu, czemu nie mogę wrzucać zdjęć z komputera i generalnie jaki ma w ogóle cel? No nic, kolejne medium społecznościowe, celu większego więc nie ma. Ale ostatecznie i ja uległam modzie na instagram.

Przyznam się szczerze, mój profil jest jak milion innych. Jakieś stylóweczki, czasem selfie, ładnie podane jedzonko, kawa (no bo co to za instagram, bez instacoffee?), ubrania, kosmetyki, psy itp. Itd. Ostatecznie jestem jedną z wielu owiec w wielkim tłumie. I tu się pojawia problem, jak dotrzeć do potencjalnych odbiorców? Jak ich zaciekawić?

Taguj posty


Pierwsze i najważniejsze – hashtagi. Długo wrzucałam zdjęcia na swój pierwszy profil bez konkretnych opisów i bez hashtagów. Z czystego lenistwa. I to był błąd. Dopiero gdy zaczęłam dodawać znaczniki zauważyłam jak lajki poleciały z nieba. I obserwatorzy. Pod każdym zdjęciem możemy dodać do 30 znaczników. A jeśli nie mamy na nie pomysłów, możemy skorzystać z gotowych generatorów, lub sprawdzić zestawienia najpopularniejszych na takich stronach jak np. Top Hashtags.

Estetyka postów


Sama mam z tym problem. Moje otoczenie nie jest śnieżnobiałe, abym zawsze i wszędzie mogła zrobić efektowne, iście blogerskie zdjęcie. Tak naprawdę często jest to kwestia odpowiedniego przefiltorowania zdjęcia, tak aby nabrało konkretnego charakteru. Obecnie istnieje masa programów graficznych dysponujących różnymi ciekawymi filtrami. Modyfikując je, możemy stworzyć jeden, własny, charakterystyczny dla naszego profilu filtr.

Aktywność


Postaraj się wrzucać zdjęcia w miarę regularnie. Dodawanie nowych postów raz na jakiś czas, sprawia że potencjalni obserwatorzy wręcz zapominają o naszym istnieniu. Trzeba też uważać, aby nie przesadzać w drugą stronę, wrzucanie na raz kilkudziesięciu zdjęć również odstrasza potencjalnych czytelników.

Taguj innych


Oznaczaj inne fanpage związane tematycznie z twoim. Wrzuciłaś zdjęcie nowych butów? Otaguj sklep, w którym je kupiłaś. Dzięki oznaczeniu, mogą oni wrzucić repost twojego zdjęcia, co dodatkowo sprowadzi obserwujących do Ciebie.

Tematyka zdjęcia


Postaraj się umieścić na zdjęciu coś konkretnego. Zastanów się przed jego wrzuceniem, co ono przedstawia? Czy jest to ciekawe? Wrzucenie dziesiąty raz w ciągu miesiąca zdjęcia naszego psa, czy kawy którą pijemy codziennie jest po prostu nudne. Pomyśl, czy Ty dałbyś lajka temu zdjęciu zanim sam będziesz oczekiwać ich od obserwujących.

Jakość zdjęć


Nie ma co się oszukiwać, zdjęcia niewyraźne, robione tzw. cegłą, prześwietlone, selfie z lampą… Ile można. Zapewnij swojemu obserwatorowi przyjemność oglądania zdjęć. Każdy z nas woli patrzeć na ładne, estetyczne zdjęcia zamiast na przeszumione, niewyraźne, nie przedstawiające niczego konkretnego.


Ostatnia i najważniejsza rada – po prostu bądź! Komentuj (tylko sensownie!), udzielaj się, odpowiadaj na komentarze innych. Obserwatorzy chętniej przyjdą do Ciebie i zostaną na dłużej, jeśli będą widzieć że przykładasz się i zależy Ci na tym, co robisz.

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Back
to top